Authors

The authors of the publication are Andrej Kupetz, managing director of the German Design Council, and Hans Meier-Kortwig, executive partner of GMK Markenberatung.

Andrej Kupetz

Andrej Kupetz (*1968) has been General Manager of the Rat für Formgebung/German Design Council in Frankfurt/ Main since 1999. He studied industrial design, philosophy and product marketing in Berlin, London and Paris. In 1997, after various positions in design management and university liaison, Andrej Kupetz joined German Railways (Deutschen Bahn AG) where he was responsible for brand management in the DB Group and for the implementation of various corporate-design processes.

Kupetz is member of the advisory board of the Design Management Institute Boston. Since 2011 Kupetz has been a member of the higher education council of the Hochschule für Gestaltung Offenbach/Main. That same year the European Commission appointed him to the European Design Leadership Board. Kupetz is married and has three sons.


Hans Meier-Kortwig

Hans Meier-Kortwig ist geschäftsführender Gesellschafter der GMK Markenberatung mit Sitz in Köln. Das 2006 gegründete Unternehmen zählt im deutschsprachigen Raum zu den führenden Management-Beratungen für markenorientierte Unternehmensführung und unterstützt von der Markenpositionierung über eine effektive Implementierung bis hin zum Controlling des Markenerfolgs. Dabei liegt der Fokus auf der effizienten Schaffung von Markenwert.

Hans Meier-Kortwig studierte Betriebswirtschaftslehre und Design Management an der Universität zu Köln sowie der London Business School und ist seit 1996 als Markenberater tätig. Stationen seiner Beratungstätigkeit waren d…c brand + design consultants und die Peter Schmidt Group. Von 2001 bis 2006 leitete er den Bereich Brand Management Consulting bei der Unternehmensberatung Marketing Partner.